23 Aralık 2007 Pazar

CEVİZLİ - ÜZÜMLÜ BİSCOTTİ

Biscotti yapmayı uzun zamandır istiyordum.Bugün evdeki yoğun misafir trafiğine rağmen, aniden biscotti denemeye karar verdim:)) Zaten bayramdan önce bir ameliyat geçirmiş olan arkadaşıma kurabiye yapmak için mutfaktaydım; bir de biscotti yapayım dedim. Tarifi Women's Weekly'den; ama ben ciddi anlamda değişiklikler yaptım. Biraz ondan, biraz bundan derken ortaya bu şahane lezzet çıktı:))Ben nedense orijinal tariflere sadık kalamıyorum.Damak tadıma uygun olduğunu düşündüğüm bir çok ekleme yapmak çok hoşuma gidiyor:))


Bu arada benim biscottilerim yoğun misafir trafiğinden nasiplerini aldılar ve biraz fazla kızardılar:))

Bu fotoğraflar ise, anladığınız üzere bana ait:))

Cevizli - Üzümlü Biscotti

65 gr. tereyağ
1 su bardağı pudra şekeri
3 yumurta
2+1/2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya
1/2 ekşi elma rendesi
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1/2 su bardağı kuru üzüm
1/2 limon kabuğu rendesi


Tereyağ,şeker ve vanilyayı iyice karıştırın.

Yumurtaları ekleyin ve hafifçe karıştırın.

Elenmiş un, kabartma tozu ve karbonatı da ekleyin ve iyice yoğurun.

Rendelediğiniz elmayı, cevizi, kuru üzüm ve limon kabuğu rendesini de ekleyin ve buzdolabında 1/2 saat kadar dinlendirin.

Dolaptan çıkardığınız hamuru elinizle rulo yapın ve üzerinde yağlı pişirme kağıdı bulunan tepsiye 30 cm. uzunluğunda ve 4-5 cm. genişliğinde yerleştirin. Üzerine biraz toz şeker serpiştirin.
175C' de yaklaşık 40 dakika pişirin.

Fırından çıkardığınız biscottiyi tel ızgaranın üzerine alın ve ılınana kadar bekleyin. İyice ılınınca, 1,5 cm. kalınlığında dilimleyin.

Tel ızgara üzerine dizin ve tekrar ısısını 150C'ye düşürdüğünüz fırında 15 - 20 dakika kadar pişirin. Bu işlem keke gevreklik kazandıracaktır.


Afiyet Olsun.......

8 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

biscotti nefis görünüyor ellerine saglık canım.sevgiler

Adsız dedi ki...

Canum Rapunsel, :)

nefis görünüyor biscottiler.

İyi ki sadık kalmıyorsun tarife. Böyle daha damak tadına uyan tatlar çıkıyordur. ben de kalamıyorum :)

Ellerinize sağlık
sıcacık sevgiler..

www.misssgibi.com

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

canımmmmmm Zerrin'im,
Çoook mutlu ettin beni, artık kendimi eksik hissetmiyorum:)))))
Tesadüfün bu kadarı:))
Tariflere uymayarak bence de çok iyi yapıyoruz, böyle devam......
Sevgiler..........

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Ezgi'cim,
Ziyaretin için teşekkürler, her zaman beklerim:)
Sevgiler....

NiNo dedi ki...

ellerine saglik enfes gorunuyor canim

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Nino'm çok teşekkür ederim:)
Sevgiler.....

Ferah Gülşen dedi ki...

Didemcim bayram bayram ne hamaratsın valla. Ellerine sağlık. Bu ara çoğu kişi biscotti deniyor, e bende yapayim bari madem bu kadar lezzetli oluyormuş...
Sevgiler,

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Lila'm sen de dene canım:))
Yapım aşaması çok zevkli, şimdiden kolay gelsin..
Sevgiler.....