13 Mart 2008 Perşembe

PORTAKALLI İRMİKLİ PUDİNG

Aslında ne isim vereceğimi bilemediğim bir tatlı:)) Adını koyamadım ama lezzetine kesinlikle tam not veririm.. Hafta sonu ani gelen konuklarımıza, eldeki mazlemelerle bir çırpıda uyduruverdiğim(!) bir lezzet:)) Böyle acele hazırlanan her yiyecek de olduğu gibi bu pudingin de tadına doyamadık..
Pudingin yanındaki kadehte görmüş olduğunuz ise; benim senelerdir artık gelenek haline getirdiğim, ve her yaz ellerimle yaptığım vişne likörüm:)) Tüm tanıdıkların beğenisini kazanmış bir tat.....

Bu aralar inanılmaz yoğunum, ne zaman sabah, ne zaman gece olmuş farkedemiyorum.. Ziyaretine gidemediğim ve yorumlarını yanıtlayamadığım tüm dostlardan özür dilerim, umarım önümüzdeki hafta daha sık görüşürüz.....

PORTAKALLI İRMİKLİ PUDİNG:

Portakallı irmik tatlısı

9 yemek kaşığı irmik

7 yemek kaşığı şeker

1/2 litre süt

1/2 litre portakal suyu

1 yemek kaşığı tereyağ

1 portakal kabuğu rendesi

Tereyağ hariç tüm malzemeyi bir tencereye koyun, karıştırın ve ocağa alın. Kaynayana kadar karıştırmaya devam edin. Kaynayınca tereyağını ilave edin, eriyince tencereyi ocaktan alın. Aralarda karıştırarak kabuk tutmasını engelleyin. Biraz ılınınca puding kaselerine paylaştırın.

Muhallebi:

1 küçük poşet pirinç unu

1 yemek kaşığı nişasta

5 yemek kaşığı toz şeker

500 ml. süt

1 paket premium vanilya

1 damla sakızı

Yine tüm malzemeyi karıştırarak pişirin. Ilınınca irmik tatlısının üzerine paylaştırın.

Ben süsleme için, paketlerde satılan jellerden kullandım. Sıcak suyla erittim, ve şekilli kalıplara boşalttım. Buzdolabına kaldırdım. Donunca kalıplardan çıkarıp dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz...

Afiyet olsun, sevgilerimle.....

35 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

Rapunzelim canım ilk yorum benden sanırım.
süper bir tatlı yapmışsın yine elerine sağlık canım
sevgilerimi yolluyorum öptüm bayyy

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canimcim,
renklere ve sunuma bayildim valla, hersey cok güzel görünüyor, pudingin tadini artik sen bilirsin ama harika oldugu kesinkes bence. Ellerine saglik güzel arkadasim benim.

Selamlar ve öptüm..

Unknown dedi ki...

Rapunzelciğim bunuda denemek istiyorum ama o kadar çok güzel tarif birikti ki. am bunu mutlaka yapacağım .çook güzel olmuş canım yaa hemde hafif tam yaz tatlısı birde müsait olduğunda vişne likörünün tarifini verirmisin ?

Adsız dedi ki...

Didemim mutfak meleğim nefis bir sunum olmuş..
elceğizlerine sağlık canım sen işine bak sonra görüşürüz artık canın saolsun güzelim..

ebrulitatlar dedi ki...

Ay ay Didem'cim ne kadar zarif ve şık pudingler olmuş böyle. Harika. Çok beğendim. Ellerine sağlık canım benim. Sevgiler, öpüyorum..

uygarimizlahayat dedi ki...

Rapunselimmmmmmmm bu ne böyle muhteşemmmmmm görünüyor, reklam panosu gibi olmuş, muhteşemmm, muhteşemmm, söyleyecek başka söz bulamıyorum ellerine sağlık canım benim...öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Yaaa rabbbunzelim, pek özledim seni.. Hadi bitsin yoğunluğun dön artık msn sahalarına.. :))

Nefis olmuş bu ama ben en çok yanda sırıtan vişne likörünü erak ettim.

Ayol o üstteki yeşil bıngıldaklar nasıl jel anlamadım. Hadi jölelerdenmi bahsediyoz. Toz jölelerden..

Ellerine sağlık datlum gıymatlum.

sevgiler.
www.misssgibi.com

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Puding ve likör çok güzel görünüyor! Ellerinize sağlık! Ben de evde likör yapmayı hep istemişimdir, tarifini verirseniz çok sevinirim,teşekkürler :)

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım, çok lezzetli görünüyor.
İşlerinde kolaylıklar diliyorum, öpüyorum...

Ferah Gülşen dedi ki...

Canımmmmm pudingi bırak bir yana sen şu likörü anlat bakalim :)). şaka şaka puding harika görünüyor. Elcağızına sağlık güzel arkadaşım. Optüm seni kocamanından.

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık. Bende bu tatlıya bayılıyorum. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik
sunum superrrr
ama benim gozum asagidaki pastada kaldi:))

www.yenitadlar.blogcu.com

gezgincigencler dedi ki...

canım puding bir harika ...ama ben vişne likörüne takmış durumdayım.acilen tarif bekliyoruz.en azından vişneler çıkana kadar yazarsın dimi :))ellerine sağlık bu arada...

sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Sevgli Rapunsel,

Ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim. Tatlıya, pastalarına bayıldım, ellerine sağlık.
Bu arada vişne likörünü de çok seviyorum, ben de vişnişko adıyla her yaz yapıyorum votka ve taze vişne olarak.Sanırım seninki de öyle.
Sevgilerimle.

Seninki de aynı diye düşündüm.

Adsız dedi ki...

Rapunzelcim yine döktürmüşsün, özellikle kalıpla jöle çok iyi bir fikir, tebrikler, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım, ben de bugün Yiğit'e şekilli buz kalıplarında portakallı pelte yapmıştım, güzel bir rastlantı oldu.
Sevgilerimle.

ebruli pastalar dedi ki...

Didemciğim,

Nefis görünüyor canım. Hafif oldukları için sütlü tatlıları çok severim. En kısa sürede deneneyeceğim.
Sevgiler...

Yaren dedi ki...

Canim yine cok güzel sunum ,lezzeti zaten harika oldugu görünüyor.Ellerine salgik canim.Sana kolayliklar diliyorum.Bende bu aralar cok yogunum,yollarimiz acik olsun;)SEvgiyle kal canim.

Serpil dedi ki...

Şahane olmuş ellerine sağlık...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmm çok nefis görünüyor renklerde sunumda muhteşem ellerine sağlık Rapunselim..öpüyorum sımsıcak sevgiler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

CANIMM
tatlı harika olmuş,üzerindeki jel kalpciklerde çook şirinnn
ellerine sağlık

sevgiyle kal

emineninemekleri dedi ki...

Didemcim, sunumun harikaaaaaaaaa ayol.Ellerine emehine saglik canim benim.

Kocaman öpyüorummmmmmmmmmm
Emos

Adsız dedi ki...

Rapunzelim,canim benim ne kadar sahane olmus tatlin ellerine saglik.Öpüyorum seni,iyi geceler tatlim.

Adsız dedi ki...

Burçtaş rapunzelim yine harikalar yaratmışsınnnnn ellerine sağlık vişneli likörde gözümden kaçmadı haniii...Misss olmuşşş

EZGi :)) dedi ki...

didemcim bir pudingin bu kadar şık ancak sen sunardın zaten.ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

inanılmaz bi görüntü olmuş eline sağlık yanlız bişi dorucam üst muhallebisinde şeker kullanılmıyormu ve altın rengi neden portakal rendgi deilde pembe gözüküyor kan portakalımı kullandın?

cennebazz dedi ki...

didemcimmmmmmm ben o harika vişne likörünü içebilmiş şanslı kişilerdenimmm sanırımm.geçtiğimiz kurban bayramında gül yengemlerde tadına doyamadığımız likör senin eserinmiş,kulaklarını çınlatmıştık uzunca süre.hoş sohbet ile o kadar güzel gelmişti ki bana.tadı hala damağımda...
ellerine sağlık canımm
öpüyorum çokk...
duygu...

Baharcicegi dedi ki...

hem hafif hemde pratik bir tatli olmus sunumda cok güzel olmus resimler canli gibi bir kase aldim bile eline saglik canim

Disalce dedi ki...

üç tat bi arada olmuş.....

en üstte güzelmi güzel jöleler...

altında irmikli,onun altında muhallebi....

rapunselcim naaptın yaw....

harika bir üçlü olmuş bunlar....

ellerine sağlık....
öptüm seni...

gülriz dedi ki...

Didemciğim, son anda uydurulan buysa, ben uzun uzun düşünülüp de yapılanı merak ettim şimdi. EDllerine sağlık canım, vişne likörünün tarifini de görecek miyiz ki???????? Kocaman sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Canım pürensesimmm, harika olmuş bu pudingler, bayıldım valla :) Biliyosunki recümdeyim ve her an tatlu krizine girebilirim bunları önerirsin deil mi:)))))
Vişne likörünü ise yaz geldiğinde banada yapıcaz hemiya rapum benimmm :)))
Öpüyoruz seni Sareyle...
Bu arada Zerrinimin dediği gibi sende şu yoğunluklarını halletde eski günlerimize geri dönelim :)))
Tabiiki benimde halledeceğim şeyler var :)

Leziz Sofralar dedi ki...

Canim ellerine saglik nefis olmus bu muhallebi kupu...

sevgiler...

. dedi ki...

RAPUNZELIM SÖYLESENE CANIM,BU RESIMLER SÜTÜDYODAMI CEKILIYOR YAAAA....INANILMAZ GÜZEL TARIFLERI INANILMAZ GÜZEL RESIMLERLE SUNUYORSUN.
ÜSTÜNE BIR TANE DAHA YOK INANKI.
YEMEK KITAPLARINDA DAHI BYLESI GÜZEL RESIMLER YOK CANIMCIM:)
ELLERINE SAGLIK,AFIYET SEKER BAL OLSUN.

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

sevgili rapunsel; ne kadar saf ne kadar duru bir görüntü bu böyle. bembeyaz kar gibi saf bir temizliğin içinde kıpkırmızı renk büyülüyor insanı. ellerine sağlık, ama merak ettim irmik ve portakal sarımtırak bir renk alması gerekirken sunun kupunda kızıl renk var? vişne likörüde bir harika. tarifini istiyorum lütfen:(

Nilay Cinisli dedi ki...

Rapunummmm,
Datlı da datlı olmuşşş yahu:)Açımmm rapunnnn şimdi olsa 2-3 kup yiyebilirimm :)Ellerine sağlık prensesümmm benim..Öpüyorum güzel yanaklarından